Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego 

 

Realizując postanowienia Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. z dnia 3 marca 2020 r.), ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 19 września 2019 r.), ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U.2019.2460 t.j. z dnia 20 grudnia 2019 r.), ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. z dnia 7 grudnia 2023 r., Dz.U. z 2023 r. poz. 2759), Dawid Stawowy prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Dawid Stawowy, adres: ul. Nazieleńce 33, 32-620 Brzeszcze, NIP: 5492419367, REGON: 369891757, wprowadza niniejszy Regulamin określający w szczególności rodzaje i zakresy świadczonych usług – w tym usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia tych usług, wymagania techniczne oraz zakazy dostarczania treści bezprawnych, politykę prywatności, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług (w tym drogą elektroniczną) oraz warunki przesyłania informacji handlowej.

 

§ 1

Postanowienia wstępne

 

  1. Sklep internetowy humbledesign.pl dostępny pod adresem internetowym: https://humbledesign.pl/ prowadzony jest przez Dawida Stawowego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Dawid Stawowy, adres: ul. Nazieleńce 33, 32-620 Brzeszcze, NIP: 5492419367, REGON: 369891757.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. 
  3. Ilekroć w Regulaminie dane pojęcie zdefiniowane zostało w liczbie pojedynczej, definicja tego pojęcia odnosi się również do liczby mnogiej tego pojęcia.

 

§ 2
Definicje

 

  1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 
  2. Sprzedawca – Dawid Stawowy prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Dawid Stawowy, adres: ul. Nazieleńce 33, 32-620 Brzeszcze, NIP: 5492419367, REGON: 369891757.
  3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://humbledesign.pl/ .
  6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (za pośrednictwem Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tj. z dnia 7 grudnia 2023 r., Dz.U. z 2023 r. poz. 2759).
  8. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
  9. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży określonego (w tym również ilościowo) Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  10. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz.121 ze zm.).
  11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  12. Karta Produktu - pojedyncza podstrona Sklepu zawierająca informacje o pojedynczym Produkcie.
  13. Koszyk – podstrona Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
  14. Produkt lub Produkty - dostępne w Sklepie rzeczy ruchome będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, w szczególności ale nie tylko – lampy – wytworzone przez Sprzedawcę, co do których Sprzedawca wskazuje, że jest to rękodzieło (produkt ręcznie wykonywany) wytworzone z naturalnych materiałów (drewna), co powoduje, że każdy z Produktów danego rodzaju może się od siebie minimalnie różnić (np. kolorem/odcieniem czy ułożeniem słojów) a zdjęcia Produktów prezentowane w Sklepie mają charakter poglądowy.
  15. Towar lub towar – zamiennie Produkt lub Produkty, szczególnie w kontekście uprawnień Klienta będącego Konsumentem i obowiązków Sprzedawcy w zakresie rękojmi sprzedanych Produktów,
  16. Umowa Sprzedaży (zamiennie także: „Umowa”) - umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

 

§ 3
Kontakt ze Sklepem

 

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Nazieleńce 33, 32-620 Brzeszcze
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: dastawowy@gmail.com
  3. Nr telefonu Sprzedawcy:  509 694 344
  4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie a także za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego pod adresem: https://humbledesign.pl/pages/contact   gdzie obligatoryjne jest wyłącznie podanie adresu poczty elektronicznej Klienta i treści wiadomości do Sprzedawcy.

 

 

 

 

 

§ 4
Wymagania techniczne

 

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. połączenie z siecią Internet,
  2. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet,
  3. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

 

§ 5
Informacje ogólne

 

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. 
  2. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek od towarów i usług). W przypadku płatności przez Klienta za Zamówienie obcą walutą, kwota ta zostanie przewalutowana za pośrednictwem operatora, przez którego płatności dokonuje Klient. Sprzedawca nie ma żadnego wpływu i nie odpowiada w żaden sposób za kurs po jakim dojdzie do przewalutowania kwoty płatności z waluty obcej.
  3. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za wybrany Produkt lub Produkty oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

 

§ 6
Zasady składania Zamówienia

 

  1. W celu złożenia Zamówienia należy: 
    1. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” („Add to cart”),
    2. złożyć Zamówienie za pomocą Formularza Zamówienia,
    3. uzupełnić dane odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu lub Produktów), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
    4. kliknąć przycisk „płacę” („check out”),
    5. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt 3 Regulaminu.

 

§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności

 

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu:
  1. Dostawa kurierska,
  2. Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: ul. Nazieleńce 33, 32-620 Brzeszcze.
  1. Płatności w sklepie odbywają się elektronicznie za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności (Przelewy24) w momencie złożenia Zamówienia – w tym za pośrednictwem BLIK.
  2. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu i są widoczne najpóźniej w momencie składania Zamówienia.

 

§ 8
Wykonanie umowy sprzedaży

 

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji a także potwierdza zawarcie Umowy Sprzedaży. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji oraz zawarcia Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  3. Przedsiębiorca przesyła potwierdzenie o którym mowa w ust. 2 powyżej, w tym potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży Klientowi nie później niż w chwili dostarczenia Produktów objętych Umową Sprzedaży. Potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży, zawiera również treść Regulaminu. 
  4. Przez akceptację Regulaminu Klient wyraża zgodę na dostarczenie mu potwierdzenia zwarcia Umowy Sprzedaży i treści Regulaminu na trwałym nośniku w postaci pliku PDF wysłanego Konsumentowi na jego adres poczty elektronicznej podany w trakcie składania Zamówienia.
  5. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  6. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym /w terminach wskazanych w ust. 7 poniżej lub opisie danego Produktu na stronie Sklepu, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. 
  7. Sprzedawca realizuje zamówienie w terminie 30 dni od dnia uiszczenia zapłaty, do tego czasu należy doliczyć czas dostawy (przez pocztę lub kuriera) nie dłuższy niż 7 dni od dnia realizacji Zamówienia dotyczy zamówień dostarczanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, poza jej obszarem dostawa jest realizowana w terminie nie dłuższy niż 30 dni  od dnia realizacji Zamówienia. O realizacji Zamówienia i przekazaniu go do dostawy Klient zostanie każdorazowo poinformowany na adres mailowy wskazany przy składaniu zamówienia. zapłaty. 
  8. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania płatności na rachunku bankowego Sprzedawcy.
  9. Dostawa Produktów odbywa się na obszarze całego świata z wyjątkiem terytorium Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi.
  10. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. 

 

§ 9
Prawo odstąpienia od umowy

 

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej poza lokalem Sprzedawcy lub na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny – uprawnienie to jest zupełnie odrębne i niezależne od uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od Umowy Sprzedaży związanego z niezgodnością Produktu z Umową Sprzedaży, które to uprawnienie wynika z art. 43e Ustawy oraz zostało wskazane w § 12 ust. 22 Regulaminu.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 i 2 powyżej.
  5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 5 powyżej może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego drogą elektroniczną.
  7. Skutki odstąpienia od Umowy:
  1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy lub na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  2. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
  3. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi Kosztami.
  4. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  5. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
  7. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
  8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że Sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami ust. 1 i następne niniejszego paragrafu.

9. W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.

 

§ 10
Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem za zgodność Produktów z Umową – procedura reklamacyjna.

 

        1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
        2. W przypadku wystąpienia niezgodności towaru z Umową Sprzedawcy Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi określone w ustawie w szczególności w sposób wskazany art. 43a do art. 43e Ustawy. Zgodnie z treścią art. 8 pkt 5 Ustawy, Sprzedawca informuje, że w razie braku zgodności towaru z Umową Sprzedaży, Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w niniejszym paragrafie zgodnie z treścią art. 43a do art. 43e ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tj. z dnia 28 stycznia 2020 r.).   
        3. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi przewidzianą w Kodeksie cywilnym.
        4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adresy podane w § 3 Regulaminu. Celem zgłoszenia reklamacji Klient może skorzystać ze wzoru oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu.
        5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady (tj. na czym polega niezgodność towaru z umową), okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru. 
        6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni od jego otrzymania uważa się, że reklamacja Klienta została uznana przez Sprzedawcę.
        7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
        8. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, 
  2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
        1. 9.Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1)   nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2)    występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:

a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy;

3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

        1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową w zakresie, o którym mowa w ust. 8 i 9 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 8 i 9 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
        2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z Umową.
        3. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
        4. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
        5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z Umową.
        6. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z Umową, wartość towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z Umową.
        7. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, uwzględniającym charakter towaru, tj. rękodzieło,  od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z Umową i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
        8. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
        9. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
        10. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z Umową zgodnie z treścią ust. 16 powyżej oraz art. 43d ust. 2 ustawy,
  2. Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z Umową zgodnie z treścią ust. 17 i 18 powyżej oraz art. 43d ust. 4 i 5 ustawy,
  3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z Umową,
  4. brak zgodności towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 15 do 20 powyżej oraz w art. 43d ustawy,
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
        1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z Umową.
        2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
        3. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową jest istotny.
        4. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z Umową.
        5. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
        6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
        7. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. 

 

 

§ 11

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

 oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tj. z dnia 16 września 2020 r. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. 
  2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. 
  3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

§ 12

Postanowienia końcowe

 

1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 

4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.